ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

אינסטלטור בשכונת גבעת הוורדים

אזור חדש זה פנה לקבוצות חרדיות שנדדו במהרה לשכונה הקטנה החדשה, אחת מהן בחסות תורם עשיר, וביום השנה למות הורי התורם, ביצעה הקבוצה את ברכת הזיכרון המסורתית כשהמשפחות החלו לעבור לדיור טוב יותר באזורים אחרים בירושלים, עברו משפחות הרינגי לכרם אברהם, שנמצא במרחק של כמה קילומטרים בלבד ממערים ובתי הונגים. שני הרבעים היו במקור הארעי, אך נחשבו למקומות נחשקים מגורים על ידי קהילת הרסי. שתי השכונות ידועות בשווקי הכשרות שלהן, שם ניתן לקנות אוכל כשר מבלי שהתושבים יצטרכו לעשות את המסע המסוכן לעיר העתיקה בכדי להשיג בשר כשר. שכונות אלה היוו ביתם של כמה מהיוקרים ביותר בישראל. רבנים אורתודוכסים בולטים ומנהיגי רבנים.

המודל העירוני האופטימלי לחברה רב-תרבותית

הוא שלכל פלח אוכלוסייה יש מגזר משלה בעיר עם פיתוח מגזרי. nt באגודה החרדית יש כלכלה מקומית משגשגת עם חנויות, חנויות ועסקים אחרים המוקדשים אך ורק למגזר החרדי. הצורך בטריטוריה נפרדת קובע את אופן התפתחותה של קהילת הרינגי, ולא יצירת שכונות חדשות לקהילות הרינגי הקיימות באזורים אחרים בירושלים. בעוד שחלק מהחסידים מדברים אנגלית ורובם מדברים רק עברית ויידיש, כדאי ללכת עם מישהו שמדבר עברית, גם אם אינך מדבר בעצמך. קל במיוחד לעלות על האוטובוס בין שני האזורים החרדיים, כי אתה יודע איזה מסלול לקחת.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת תל אביב מעלה כי 6% מהמבוגרים עזבו את בתיהם לטובת אורח חיים חילוני יותר.

עם גידול האוכלוסייה של החרדים

רבות מהשכונות הללו הפכו הומוגניות יותר ומתנהגות כמו אוכלוסייה הרינגית מעורבת. גם בצפון מזרח העיר יש מספר רב של שכונות המאוכלסות על ידי חרסי, כמו האזור המכוסה במאמר זה. מצד שני, חלקם גרים בשכונות עם שילוב של תושבים חילוניים וחילוניים, ומשפחות רבות של הרעי עם יותר משאבים עברו לאזורים העשירים יותר בתל אביב ובירושלים.

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן