ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

אינסטלטור בשכונת המושבה היוונית

את ההיסטוריה המודרנית של הצנרת ניתן לסכם בצורה הטובה ביותר במילותיו של אחד ממומחי הצנרת המפורסמים בכל הזמנים, לואיס קרול. הרנסנס הביא עימו את המצאת החשמל ואת הופעתה של טכנולוגיית התברואה המודרנית, וכך החלה צעדת יציבה של שרברבים. בשנת 1848 העבירה אנגליה את החוק הלאומי לבריאות הציבור, שהיה אמור להפוך למודל לעולם. אך מכיוון שטכנולוגיות התברואה נעצרו והתקדמה, כך גם השימוש בהן בעולם המודרני.

הדברים החלו להשתנות כאשר המהנדס יוליוס אדמס הוזמן בשנת 1857 לתכנן מערכת ביוב עבור ברוקלין

הגדול מבין צינורות הביוב שהובילו את הביוב היה קלוקה מקסימה שנבנתה מאה שנה קודם לכן. אומנים רומאים התקינו, תיקנו, הניחו צינורות, עבדו על גגות, מרזבים, ביוב וכל מה שקשור לאספקת פסולת.

המים סופקו על ידי ריסוס שיש, זהב וכסף למים זורמים חמים וקרים ושיש וזהב למים.

ברוב הטירות והבתים העשירים מימי הביניים היו מלתחות

ואלה היו לעתים קרובות חדרים עם שירותים בפינת דלתות הכניסה. מדי פעם ניסו בעלי בתים חסרי אונים לשפץ את הג'ונס על ידי רכישת אחד מהשירותים הפרימיטיביים הללו והעברת שכרם בתוך הבית. כמו כן התגלה בחורבות פומפיי ברז מים עתיק ובו מים, בו נשטפו מים מבור מים לבורות המים. ארון זה שבו חומר הפסולת נפל לבורות, פערים או גרוע מכך, למים.

אחרי כמה ניסויים וטריקים

הבנו איך לאבד את בתי העירייה המודרניים שלנו, אבל היינו צריכים תור. בזמן שכל זה התרחש, תעשיית הצנרת, מקצוע הולך וגדל בארצות הברית ובאירופה, עדיין נאלצה למצוא את הדרך הנכונה להוציא גז שפכים מבתים שלנו. בסופו של דבר, מישהו גילה כיצד אנו מביאים מים בלחץ מחוץ לתעלה לבית ואז לבית.

כדי לעמוד בראש סדר העדיפויות הראשון, פינוי פסולת, הקדישו מהנדסי התברואה המוקדמים לספק מים מתוקים נוחים לשתייה ורחצה. היוונים כבר פיתחו מערכות מים חמים וקרים, אך עבור הספרטנים האיתנים והאינדיבידואליסטים, השימוש במים חמים לא היה גברי.

כאשר מספר גדול של אירופאים התיישבו בצפון אמריקה במאה ה -17

האמבטיות היו אמבטיות פלדה ניידות במשק הבית הממוצע. בעיר ניו יורק הייתה גם מערכת צינורות עץ מוקדמת, אך עברה לברזל יצוק בתחילת המאה ה -19. צינורות סניטריים מוקדמים היו עשויים חימר וקש, ואילו המצרים ייצרו את צינורות הנחושת הראשונים.

התברר שהמתיישבים היוונים לא יסתפקו במגנה גרציה

וכמו במקומות אחרים, היה צריך להפוך את המרחצאות למעט יותר מבתי בושת. עד 500 לפנה"ס הקימו היוונים יותר מ -500 מושבות עם למעלה מ- 60,000 אזרחים יוונים וקולוניסטים בשטחים חדשים שיביאו בסופו של דבר 40% מעולמם ההלני. המושבות היווניות סגרו כמעט את כל הים השחור והשתמשו בעמים ילידים כדי להבטיח את הישרדותן של המושבות. אפילו בצפון אפריקה הוקמו מושבות, במיוחד ת'רה סביב השנה לפני הספירה, קיירין סביב שנת CACE, ואפילו במזרח התיכון.

המושבות היווניות של התקופה הארכאית והקלאסית היו ריבוניות ומנהלות עצמיות

אך המושבות המייסדות שלהן נותרו בדרך כלל קשורות לערי האם שלהן. מושבות יווניות שימשו להרחבה ולבניית אימפריה, אם כי חלקן נוסדו בכדי לפתור את התסיסה החברתית בתוך עיר האם על ידי גירוש חלק מהאוכלוסייה או כולה.

דוגמה קלאסית לכך תהיה משלחת אתונה-סיציליה, שהושקה בשנה לפני הספירה כדי לסייע למושבה סגסטה לכבוש את האי כרתים בים התיכון.

התעלה, המכונה קלואקה מקסימה, הייתה מלאה בשפכים מהעיר כרתים, אך גם מאזורים אחרים של יוון והים התיכון.

לפני למעלה מ -1000 שנה בנו הרומאים תעלות מים

כדי להכניס מים מההרים לעיר, אותם חילקו באמצעות צינורות אספקת עופרת תת קרקעיים. צינורות המים שהובילו לקווי חלוקה אלה סומנו בשמות אינסטלטורים כדי להגן על עצמם מפני השונית – המתקבלת לאספקת מים פרטית. היסטוריונים מציינים כי לרבים מהשרברבים שנרשמו בדרך זו היו שמות נשיים, מה שהביא את חלקם לשער כי נשים השתתפו בסחר בצנרת ברומא, או לפחות בבעלות חברות שהתקינו אינסטלטורים. לפני 1890, שזיפים ממשרד המסחר האמריקני ממוינים לחוג מתכת – יחד עם נגרים, חשמלאים, רתכים ועובדי מתכת אחרים.

אחת מהאמבטיות החשופות תוקנה, מה שמעיד שרברבים יוונים לפחות החלו לשחק עם חומרים חדשים.

מים נשאבו ממשאבות שהוצבו ברחובות העיר, שירתו וקיבלו מאות אנשים. האמבטיה התרוקנה מהביוב ומולאה במיכלי מים ענקיים על הגג. מזרן הארמון היה מיכל המים הגדול והחזק ביותר בעולם עם קיבולת של 1,000 קוב.

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן