ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

אינסטלטור בשכונת מוסררה

שלט על בניין ריק במוסררה אומר שזה יהיה המיקום של מקווה, מרחץ ציבורי, במרכז העיר, רק כמה רחובות מבית הכנסת.

עם זאת, למוסאררה יש כמה דירות פופולריות, ורוב הדירות הן בניינים זרים בבעלות זרים. זה נפוץ מאוד, אך הלינה בשכונה היא תערובת של דיור סוציאלי ולינה פרטית, כמו גם לינה פרטית.

האזור סביב מוסררה

שנמצא קרוב לגבול, נחשב מסוכן ולכן מיושב והפך לסוג של שכונת עוני. שני הצבאות בוהים זה בזה משני הצדדים ומחליפים אש מדי פעם, עדיין ניתן לראות חורים קליעים בבתים. בעבר היא נחשבה לשכונה מסוכנת בגלל קרבתה לגבול, אך לאחרונה היא זכתה להחייאה והיא נחשבת כיום לאחד החלקים המגניבים בעיר שלנו לחיות בה.

בית ספר הביא אמנים מכל רחבי העולם. ישראל לרובע מוסררה בירושלים ללמוד וליצור. בית הספר עבד עם הקהילה להתקנת עבודות, וסביבן הוקם קולקטיב אמנים בשם מוסללה. אלה היו יצירות אמנות במרחב הציבורי, והיא אחת הראשונות מסוגן בישראל.

האוכלוסייה המגוונת של מוסררה תרמה לפיתוח זהותה החברתית והתרבותית, כמו גם להתפתחותה הכלכלית והחברתית. חיי החברה של מוסררה אמנם השתנו בהחלט עם קבוצות חברתיות חדשות, עניים ומקופחים, אך הם נותרו מחוז מזרחי.

ישראל דהן הזכיר כי תושבי העיר, כולל צעירים, לא מרבים להעז לאזורים אחרים בעיר ולהביט בהם עד לתל אביב. אין להם שום סיבה להתרגז מכך שמדובר באזור מסוכן, שכן ישנם רק קשרים רופפים בין קהילות שונות בעיר.

קהילת מוסררה הערבית גרה בשכונה הגובלת בשער דמשק, בעיר העתיקה בירושלים ובעיר חברון בגדה המערבית. תור החנויות בשער דמשק נפתח להתרכז, אין תחושה איך זה לחיות בחלק זה של ירושלים שהפך למערב בשנת 1948.

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן