ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

אינסטלטור בשכונת רובע מבוא העיר

קשה לדמיין שתלמידים יוכלו למצוא מקום טוב יותר לחקור את הרי הגעש הפעיל ולהבין סכנות געש, תופעות והשפעות עולמיות מאשר מוזיאון הר הגעש בלונדון. זה מעורר סקרנות מדעית, מייצר מקור הולך וגדל להתעניינות במרחבי הגעש הפרועים ברחבי העולם, ומהווה אמנות יצירתית לקהילות שחיות בקרבת פעילויות וולקניות. בהר הגעש בלונדון מתגוררים למעלה מ -2,000 אנשים שחוקרים סיכונים וולקניים ומה המשמעות של מגורים ליד הר געש. התערוכה כוללת תמונות של תלמידי בית ספר בטונגורואה, אקוודור, וכן תמונות של התפרצויות געש בצ'ילה, בפרו ובאיים הקנריים.

השתמשנו בנתוני קלט מהסקר הגיאולוגי האמריקני (USGS) ומהמינהל הלאומי לאוקיינוסים ואטמוספירה (NOAA) ואספנו נתונים על התפרצויות געש בארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, צ'ילה, פרו ו פרו.

התוצאות מ- Kilauea ו- Mauna Kea מצביעות על התגבשות חלקית משמעותית בעומק של כ -1,000 מטר

מנגנון רדוד זה נחזה על ידי תנודות טמפרטורה שנתיות שהוכחו כי הן יורדות במאה מיליון השנים האחרונות עקב השפעות התפרצויות הרי געש. התוצאות שלנו תואמות את תוצאות המחקר הקודם מאותו אזור בהוואי והרי געש אחרים.

העברת אלמנטים חשובה מכיוון שהיא עלולה לגרום לייצור נמס בצורה של טריז ז'קט

פריקות נדיפות מהרי געש תת-אינדוקציה פסיביים פסיביים אמורות להוות באופן עקרוני מקור חשוב להעברת חום מהקרום הצולל למעטה. הזרימה הכוללת של חומרים נדיפים מהרי געש מתנקה אמורה לפצות על כמות החומרים הנדיפים המשתחררים מ טריזי המעטפת ומלוחות הקרום. —- ו- Moss et al., 1999) התמקדו בתפקיד הרי געש ביצירת תהליכי זחילה עמוקים של מעטפת כדור הארץ ותהליכים גיאולוגיים עיליים. לאחרונה, נוכחותם של מספר רב של הרי געש באזור הכניעה בגבול בין שני טריזי המעטפת ולוחות הקרום הצביעה על חשיבות הפעילות הגעשית כמקור העברת חום מעומק למשטח וגם משטח לפני השטח דרך תהליך עמוק, זוחל של העברת מעטה-מעטה. סבורים כי זה ממלא תפקיד בשליטה בארכיטקטורה האופיינית של הרי געש, ובו זמנית בשליטה על דפוסים טקטוניים אזוריים ומקומיים. שולי הקלדרה נוטים לשקף נוכחות של מספר רב של התפרצויות געש, הנשלטות גם על ידי דפוסים אזוריים, מקומיים וטקטוניים (Moss et al., 1999). נדידת הארובה נחשבת הן אנכית והן רוחבית ונגרמת על ידי פעילות טקטונית פתאומית בקצה הבריכה. זה מוצג על ידי המבנה המורחב אופקית של האוורור והנדידה האנכית של זרימת הלבה מצפון לדרום ולהיפך.

פורנאס

הוא אחד מהרי הגעש הבולטים ביותר בתחום ה- IR של מבוא HA 39, אך המעבר של 600 מ 'של מרכז הפריצה נגזר מהר געש (חרוט טוף של ilchulbong). מתחם הלבה הצפוני-מזרחי Povoaassapso, המהווה את הקצה המזרחי של SAPSo Miguel, נוצר על ידי סדרה של זרימת לבה מצפון-מזרח ודרום-מערב. אחד המכשירים שלנו הוא מכשיר על פני זרימת לבה בקצה הדרומי של מתחם זה (איור 2).

דגימות גז מהחרוטים הבזלתיים האנדסיטיים הנרחבים מצביעים על כך שמקורות משקע תרמו ליצירת החרוט הוולקני וקונוס הטוף שלו

מעיין הגרנט, שעשיר יחסית באדמות קלות ונדירות, יכול להיווצר בין השנים 1800-1801, כפי שניתח בסלעי הבזלת הפרהיסטוריים.

טכניקת COSPEC

המשתמשת בשילוב של מיצוי גז ישיר, אפשרה את חישוב זרימת 3H מהר הגעש. ניתן לקבוע את כמות שטף 3U המסופק על ידי המעטפת רק אם הוא משתחרר בעיקר ממעטפת האסטרואידים והריכוז המקורי של נמס של מעטפת זו ידוע. למרות שסקרים סייסמיים העריכו עומק של 2-6 ק"מ, העומק הנגזר של הר הגעש לויחי והרי געש אחרים באיי הוואי הוא 1.8-8 ק"מ בממוצע ומקסימום של 5 ק"מ. מערכת תברואה וולקנית הוואית, אך תוצאות LoiHi מצביעות על זרימת מאגמה נמוכה יחסית בזמן ההתפרצות, מה שמרמז שהיא לא הייתה מפותחת לחלוטין ונאלצה להתפתח לאורך זמן.

ההתפרצויות 1976-1986 החלו לאחר סדרת פיצוצים שכיבתה את האוורור

והזרמים הפירוקלסטיים שירדו מהאגף הדרומי של שיא המכתש במהלך ההתפרצות ההיסטורית גרמו לזרימת פסולת וולקנית ולהרים שיצרו סכר. עיקר הפעילות הזו התרחשה בלוע הר הגעש, שם התרחשו התפרצויות סטרומבוליות של קרמיט והוואיט. KEA, המתאים לעומק של 0.5 ק"מ, צנח לכדי 1.6 ק"מ מתחת לפסגת הר הגעש Loihi וכ -2 ק"מ מעל רצפת המכתש.

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן