ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

חברת דודי שמש בירושלים

מצד שני, תמצאו דודי שמש בישראל, כמו גם באזורים אחרים בעולם, כמו בארצות הברית.

למרות שדודי שמש מכונים בעברית "דוד שמש"

מכשירים אלה חסרים בבתים רבים. ישראל הוציאה חובה על פאנלים סולאריים למים חמים ביתיים, מנדט שהורחב לכל בנייני המגורים בדצמבר האחרון. ישראל גם מחייבת פאנלים סולאריים בבניינים מסחריים, כאשר המנדט יוארך על כל בנייני המגורים עד דצמבר 2019.
למידע נוסף אודות חברת דודי שמש בירושלים עליך לבקר ב-

עסקים ומפעלי תעשייה פטורים מחימום מים סולריים

אך הם עלולים למחוק את השימוש בדלק מאובנים לצרכי מס. בסך הכל, דוד שמש בירושלים בממוצע שנמכר בקליפורניה במסגרת תוכנית CSI-T הוא 7,400 דולר, בהשוואה ל -2,500 דולר לדוד מים טיפוסי בארצות הברית, והוא יקר יותר מפי שניים בישראל (5,000 דולר לעומת 3,200 דולר) ו 4,800 דולר באירופה (לעומת 6,300 דולר). דוד השמש הממוצע שנמכר במסגרת תוכנית CSI-T בקליפורניה הוא 8,600 דולר בארצות הברית, 1,700 דולר בגרמניה, 9,900 דולר בצרפת ו -10,100 דולר באיטליה.

חברות ישראליות העוסקות בפרויקטים של אנרגיה סולארית הוכפלו פי שנה

ותעשיית דודי השמש ממשיכה לגדול. בתחילת 2009 העניקה ישראל מענקים של יותר מ -1.5 מיליארד דולר לתוכנית CSI-T, ולמעלה מ- 50,000 דודי שמש נמכרו, על פי איגוד דוד השמש בישראל.

מאז תחילת שנות התשעים נאלצו לבנות בנייני מגורים חדשים להתקנת מערכות חימום מים תרמיים סולאריים

ובישראל, 85% ממשקי הבית משתמשים כיום במערכות תרמיות סולאריות. במשרד התשתיות הלאומיות בישראל מעריכים כי יותר ממחצית מצורכי האנרגיה במדינה לייצור חשמל וחימום כבר נענו על ידי פאנלים סולאריים לדודי מים. על פי נתוני האגודה הישראלית לחימום מים סולאריים, מותקנים בישראל כ -1.5 מיליון מ"ר של פאנלים סולאריים. בעוד שדודי גז וחשמל קונבנציונליים מותקנים בדרך כלל על ידי אינסטלטורים, מספר חברות ומוסדות ציבוריים מתקינים גם דודי שמש בירושלים, כך מצוין בדו"ח CSI-T. בעוד שמערכות חימום מים מסורתיות בישראל מורכבות מאינסטלטור שמתקין בדרך כלל דוד גז או חשמל חשמלי, דודי שמש מותקנים בבנייני מגורים ומסחר על ידי מגוון חברות, כגון חברות תרמיות סולאריות ותחנות כוח סולאריות, כאמור דוח CSI-T. בעוד שדודי גז או חשמליים קונבנציונליים בדרך כלל מתקינים אינסטלטור, הם מתקינים את הגזים המקובלים או דודי המים החשמליים כחלק מהמערכת התברואתית בבניין מגורים או מסחרי או כמדודי שמש במפעל חשמל, פאנלים סולאריים מותקנים במשקי בית פרטיים וכן בבנייני מסחר ותעשייה.

אולי הדוגמה הטובה ביותר לשימוש בשמש בישראל היא מספר הפאנלים הסולאריים המכסים גגות בכל רחבי הארץ, מכוסים במשטחי גג בכל רחבי הארץ. חברת חימום מים ישראלית המצוידת בפאנלים סולאריים על גג בניין מגורים בתל אביב, ישראל.

חברת דוד מים ישראלית עם פאנלים סולאריים על גג בניין מגורים בתל אביב, ישראל, לחימום מים בדודי מים קונבנציונליים.

דודי שמש בירושלים

המכונים גם דודי שמש, יכולים להיות דרך חסכונית לייצר מים חמים לביתכם. דודי שמש, הידועים גם בשם דודי שמש, משתמשים באור השמש לחימום מים. מערכת אספנים ואחסון משולבת כבר ארוזה לאחסון מים חמים ובנוסף לאחסון חום סולארי. מערכת החימום והקירור הסולארית בבניין מגורים בתל אביב, ישראל, עם מערכת חימום סולארית (נקראת גם SolarDomestic – מערכת מים חמים) ומערכת אחסון אספנים משולבת (Integral – Storage System), שנארזות גם הן כחלק של מערכת חימום מים קונבנציונאלית לאגירת מים בבניין.

דודי שמש מורכבים מקולט לאיסוף אנרגיה סולארית ומיכל אגירה מבודד לאחסון מים חמים. פלסטיק מגין מפתחת ומייצרת בעיקר פאנלים סולאריים מפלסטיק משומשים מאז 1977.

החברה שולטת בשוק הישראלי

שם 85% ממשקי הבית מסתמכים על מערכות תרמיות סולאריות למים חמים. ישראל וקפריסין הם השווקים הגדולים ביותר למערכות חימום מים סולאריים, כאשר 30% ו- 40% ממשקי הבית משתמשים במערכות אלה בהתאמה. על פי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה סולארית, הן המדינות היחידות בעולם עם מספיק אנרגיה סולארית כדי לתמוך בהן.

המגזר הסולארי בירושלים

שעלול לעורר פריחה במגזר במדינות אחרות. חברות ישראליות חסרות ניסיון באנרגיה תרמית סולארית, מכיוון שמערכות סולאריות תעשייתיות אינן נפוצות בישראל. למרות שמספר חברות השמש הישראליות גדל פי 4 מתחילת העשור, המומחיות הטכנית בתחום הפוטו וולטה, הצורה הנפוצה ביותר של אנרגיה סולארית, נותרה חסרה. מהנדסים ישראלים העוסקים בתחנות כוח סולאריות פוטו-וולטאיות ומרוכזות, שהראשונה שבהן הפכה לדוד השמש המסחרי הראשון בעולם בארצם.

 

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן