ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

איך העיניים גורמות לך לחזות באשליות : מדע התפיסה

הקדמה: בעיניים פקוחות לרווחה, אנו יכולים לראות את העולם במלוא הדרו. אבל בעיניים עצומות, אנחנו מוגבלים למה שהקונוסים שלנו יכולים לראות. וכשזה מגיע לתפיסה, זה הבדל גדול. ראייה בעין עצומה תלויה בצבע ובהעברת האור כדי לפעול כהלכה. כשיש לך צבע מושלם וקליטה אור בעיניים, אתה יכול לראות דברים ברמה מדהימה. זו הסיבה שאנשים משתמשים בראייה בעין עצומה כדי לעשות דברים כמו לקרוא ספרים או לצפות בסרטים. וזו גם הסיבה שחלק מהאנשים נולדים עם ראייה מושלמת בעין עצומה ולאחרים אין את זה בכלל.

איך העיניים גורמות לך לראות.

העיניים הן חלק מהמוח ופועלות יחד לעיבוד מידע. כאשר אנו מסתכלים על משהו, העיניים שלנו מתמקדות בחלק מסוים של התמונה ושולחות את המידע הזה למוח. העיניים שלנו משתמשות בראייה כדי לראות דברים בפירוט, מה שעוזר לנו להבין מה קורה סביבנו.

עיניהם של חיות אחרות.

לבעלי חיים מסוימים יש איברים נוספים, כמו קשתית או עדשת עין, המאפשרים להם לראות בפירוט רב יותר מאשר לבני אדם. גם לבעלי חיים אחרים יש דרכים שונות לראות את העולם שיכולות להשפיע על אופן עיבוד המידע. לדוגמה, חלק מבעלי החוליות (כגון דגים) יכולים ליצור מחדש חלקי גוף שאבדו, בעוד פרימטים (כגון שימפנזים) משתמשים בידיהם כדי לבצע את רוב העיבוד החזותי שלהם.

איך העיניים שלנו מסתכלות על תמונות.

תמונות שאנו רואים בעינינו הן לרוב תמונות שנוצרו על ידי אמנים ומעצבים. תמונות יכולות להיות פשוטות או מורכבות, והן יכולות להיות במגוון צורות וגדלים. לבעלי חיים מסוימים יש עיניים מעוצבות במיוחד המאפשרות להם לראות בפירוט רב יותר מאחרים. לדוגמה, דולפינים משתמשים בשרירי העיניים המיוחדים שלהם כדי לראות בפירוט בחדות גבוהה.

איך העיניים שלנו מסתכלות על העולם שסביבנו.

הראייה שלנו חשובה גם מסיבות מעשיות וגם מסיבות תפיסתיות. כשאנחנו מסתכלים סביבנו, אנחנו צריכים להיות מסוגלים לראות דברים שהם פחות מ-50 ס"מ (20 אינץ') משם ודברים שנמצאים רחוק יותר מ-500 ס"מ (300 אינץ'). אנחנו צריכים להיות מסוגלים לראות גם בתנאי תאורה חלשים ומתי שמשי או מעונן בחוץ.

איך העיניים שלנו מבינות את מה שקורה.

הדרך שבה העיניים שלנו מעבדות מידע משפיעה על האופן שבו אנו מבינים את המתרחש סביבנו. לדוגמה, אם מישהו מניף יד באוויר, סביר להניח שהעין תעבד את האות כאילו הייתה ידו של אדם נעה; עם זאת, אם מישהו היה משתמש במכשיר אלקטרוני עם מצלמה דיגיטלית, סביר להניח שהעין הייתה מעבדת את האות כאילו הייתה תמונה שצולמה על המסך.

אשליה והעיניים שלנו

אשליה היא התהליך שבו אנו תופסים את העולם סביבנו. כשאנחנו מסתכלים על משהו, העיניים שלנו יכולות ליצור במוחנו תמונה שנראית מציאותית אף היא לא. תמונה זו נקראת אשלייה.
אמן חושים לדוגמה הוא אחד שמתמחה בדיוק ביצירת האשליות הללו, כמו גם קוסם.

תפיסה כוזבת היא כאשר אנו מאמינים בטעות שמה שאנו רואים הוא באמת אמיתי. לדוגמה, אתה עלול לחשוב שהמכונית שלך זזה כשהיא לא. תשומת לב כוזבת היא כאשר אנו שמים לב יותר מדי לדבר אחד ולא מספיק תשומת לב לדברים אחרים. לדוגמה, אתה יכול לצפות בטלוויזיה כל היום ואז לצאת לדייט עם חבר שלך, אבל להזניח לאכול ארוחת ערב.

סיכום

תפיסה כוזבת, מניפולציות ותשומת לב כוזבת נפוצים כולם בעולם הפרסום. כאשר אנו רואים מודעה או פרסומת, ייתכן שהעיניים שלנו יטעו להאמין שמה שאנו רואים הוא אמיתי. נראה שגם עיניהם של בעלי חיים אחרים מטעים לעתים קרובות, כאשר בעלי חיים מסוימים מסוגלים לראות דברים שאחרים לא יכולים. העיניים שלנו מבינות מה קורה סביבנו על ידי התבוננות בתמונות ובסרטונים. עם זאת, עדיין יכולות להתרחש אשליות שעלולות לעוות את התפיסה שלנו. על ידי הבנת אופן פעולת האשליה והיותך מודע לה כאשר אתה צופה במודעות או בפרסומות, אתה יכול להימנע מהולכת שולל ולהבין טוב יותר כיצד העיניים שלך פועלות.

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן