ניתן להתקשר לייעוץ ושירות מיידי:
055-9397787  
או למלא את הטופס לטיפול מהיר:

מאמרים נוספים

אינסטלטור בשכונת בית יעקב

ההתרגשות החלה בדצמבר האחרון כאשר ועד בית הספר הודיע כי בית הספר היסודי בית יעקב, מהעתיקים בעיר, יסגור את שעריו אחת ולתמיד. שמועות הסתובבו כבר שנים, אך המנהלת, ד"ר יעל בייס, פקחה את עיניו בפני האפשרות להגשים חלום מזמן.

בשנת 1945, בעקבות אביה, הרב יוסף בייס, מייסד סמינר בית יעקב, היא הקימה את המדרשה. בתחילת שנות השישים התרחב בית הספר למיקומו הנוכחי בפינת שדרות ירושלים ורחוב ביבי.

בקהילת בית הספר זה נקרא בדרך כלל חינוך הלכתי

שמתורגם בערך לחינוך קדוש וטהור. בתי ספר רבים קשורים אליו ונושאים את השם בית יעקב, אם כי חלקם עשויים להיות בלתי תלויים במדרשה מסיבות אחרות, כמו במקרה של בית הספר התיכון "שולחן ערוך" וחב"ד – אקדמיית ליובאוויטש.

עם זאת

ניתן לשים דגש רב יותר על הוראת מורדים חסידיים בודדים, וחלק ניכר מההוראה היא באנגלית, מה שלא קורה בבתי ספר אחרים של בית יעקב. אנגלית נלמדת גם בעברית, כמו גם יידיש (שקיימת עד היום), אך חוסר הידע בעברית אינו חמור כמו בבתי ספר אחרים, כגון שולחן ערוך וחב"ד – אקדמיית ליובאוויטש.

צאצאיו של אהרון

אחיו של משה, קיבלו את הזכות ואת החובה לבצע שירותי מקדש. מעבר לרחוב ישנם כמה בתי כנסת, וזה שנמצא מול ביתי הוא בבה קהילת מנורת המאור, שהוקמה לפני 18 שנה על ידי דרום אפריקאים ואנגלו אחרים שעברו לשכונה שזה עתה נבנתה. זהו דתי לאומי, או בית כנסת דתי לאומי, העוקב אחר המסורת האשכנזית.

תנועת בית יעקב שילבה צורה מודרנית של הוראה עם תכנים מסורתיים

ואילו אגודת ישראל הציגה הכשרה מודרנית ממערב אירופה, כולל שימוש בטכנולוגיות מודרניות כמו מחשבים, מחשבים וטלפונים ניידים וחינוך מודרני. המורים לבאי יעקב לימדו את הילדות תפילות וחובות מסוימות שעליהן להכיר, אך הציגו נושאים חילוניים כחלק מהיהדות.

בתי ספר ישראלים בייס יעקב נוטים להבליט את התוכן החילוני בתכנית הלימודים

בעוד שבנות בצפון אמריקה ובאירופה זוכות לעיתים קרובות לחינוך חילוני מגוון יותר. זאת בניגוד לתלמוד הנלמד יותר ויותר לנשים וללימוד התורה והתורה. לתלמידים אין אפשרות להתכונן לבחינות הסיום של משרד החינוך בסוף התיכון.

בית יעקב – בתי ספר לבנות בקהילת סאטמר, המחנכות בנות בגילאי 12 עד 18 וכן באזורים אחרים בעולם.

מאמרים נוספים:

דילוג לתוכן